Deel op tijd de (technische) kennis intern

Geef uzelf geen kopzorgen deze zomer

De vakantieperiode komt eraan, de één na de andere collega trekt voor een paar weken de deur van het bedrijf achter zich dicht. Een welverdiende vakantie gaat beginnen.

Maar loopt die collega nou ook de deur uit met kennis die weleens nodig zou kunnen zijn tijdens zijn of haar afwezigheid? Laat u niet verrassen! Zorg nu alvast voor de nodige kennisoverdracht.

Milko Beek, commercieel medewerker technische dienst bij Automator, benadrukt het belang van kennisoverdracht: “Binnen Automator ben ik onder andere verantwoordelijk voor de planning van onze Service Engineers. Elke zomer komt het wel een paar keer voor: de printer, labeler of markeerder geeft een melding dat er een bepaalde basishandeling moet worden gedaan om operationeel te blijven. En net nu is degene die dit altijd doet op vakantie. Stilstand van de lijn of vertraging in de productie is het gevolg. Op tijd kennis overdragen kan dit soort problemen voorkomen.”

Draag kennis op tijd over
Laat uw machines doordraaien, niet uw medewerkers

Periodiek onderhoud verlengt levensduur en verbetert prestatie printer en/of labeler"Degene die altijd met de machine werkt is met vakantie, en nu staan we stil omdat niemand anders er genoeg van weet.”

Hulplijn
Wanneer wij worden gebeld met een soortgelijke melding als hierboven, doen we natuurlijk ons uiterste best om zo snel mogelijk te helpen. Maar voorkomen is nog altijd beter dan genezen: voorkom onnodige problemen en stress en inventariseer waar nog kennis overgedragen moet worden.

“Kunnen we de klant met telefonisch ondersteuning van een monteur weer op weg helpen, dan kan ik dat vaak nog wel snel voor elkaar krijgen. Moet er een monteur ter plaatse komen, dan is het zeker in de vakantieperiode soms een flink gepuzzel en kunnen we niet altijd direct komen. Als de storing of stilstand voorkomen had kunnen worden door tijdig kennis te delen op de werkvloer, voelt dat altijd zo als een gemiste kans. Pak even dat moment om op tijd kennis over te dragen,” deelt Milko zijn ervaring.

Maak waar mogelijk een back-up
Better safe than sorry

Het zal u maar gebeuren...

Door een storing raakt uw machine al zijn instellingen kwijt en gaat naar de fabrieksinstelling. Of er wordt per ongeluk een verkeerde configuratie naar de machine gestuurd met hetzelfde resultaat: de instellingen moeten opnieuw ingesteld worden.

Gelukkig komt het niet vaak voor. Maar om te voorkomen dat u alle instellingen handmatig opnieuw moet invoeren, raden we u aan om er een kopie van te maken. Het is in een mum van tijd gedaan en het levert u zoveel tijdwinst op, wanneer u het nodig heeft.

Handleiding Zodiac, Vulcan en Torus printers
Voor de volgende printers hebben we een handleiding voor u gemaakt:
Zodiac HS & ES - Zodiac Hawk - Zodiac Falcon - Zodiac Eagle - Vulcan - Torus.

Naar de handleiding

Ook voor veel andere codeer- en markeerapparatuur is het mogelijk om een back-up van de instellingen te maken.

Lukt het niet?
Komt u er (met de handleiding) toch niet helemaal uit? Neem contact op met onze technische helpdesk.

Technische helpdesk
Voor technische ondersteuning of bij problemen kunt u altijd contact opnemen met onze helpdesk op service@automator.nl of via telefoonnummer +31 (0)10 415 64 00.

PS - Extra tip van de werkvloer

Mariska van Weijen, medewerkster Verkoop Binnendienst bij Automator met als specialisme verbruiksgoederen, heeft een extra tip voor u:
 "Denkt u ook aan het tijdig bestellen van uw verbruiksgoederen, zoals linten en inkten? In de zomerperiode kan de levering ervan net wat langer duren dan u gewend bent."

Een vraag aan Mariska of wilt u een bestelling plaatsen? Stuur een mailtje naar info@automator.nl of bel +31 (0)10 415 64 00.