Uw onderhoud, onze zorg - de voordelen van een servicecontract


Geüpdatet februari 2023

Om uw printer en/of labeler op de top van zijn kunnen te laten presteren en de levensduur te verlengen, is periodiek onderhoud noodzakelijk. Om te zorgen dat uw systeem ook daadwerkelijk met een vaste interval wordt onderhouden, helpen wij u graag!

In dit blog vertellen we u wat de voordelen van een servicecontract zijn.

Waarom een servicecontract?
Robert Palushaj, General Deputy Manager bij Automator, legt uit: Onderhoud aan een machine is essentieel voor een optimale prestatie ervan én om de levensduur ervan te verlengen. Wij constateren geregeld bij een optredende storing dat deze voorkomen had kunnen worden als de machine periodiek was onderhouden.”
Waarom gebeurt dat dan niet?
De eerste focus bij veel productiebedrijven ligt logischerwijs op de productie zelf”, vertelt Robert uit ervaring. “Het regelen van onderhoud van de machines verdwijnt dan, in de waan van de dag, vaak op het to-do lijstje. En we kennen allemaal denk ik wel zo’n lijstje, waarop dingen staan die we echt willen doen, maar waar de tijd maar niet voor lijkt te ontstaan.”
Automator heeft de oplossing in de vorm van een servicecontract. Er wordt bij een servicecontract met de klant contact opgenomen, wanneer de tijd voor periodiek onderhoud is aangebroken.

Overige voordelen
Bij een servicecontract hoeft u als klant niet meer aan het periodieke onderhoud te denken. Automator neemt contact met u op, wanneer de tijd voor een bezoekje weer is aangebroken. Daarnaast biedt het servicecontract nog enkele voordelen:

  • Vaste onderhoudskosten. Bij uw servicecontract zijn werkuren en reiskosten inclusief.
  • U bent verzekerd van technische ondersteuning door gespecialiseerde monteurs.
  • Automator realiseert korte responstijden bij storingen. Servicecontracthouders krijgen voorrang.
  • Door preventief onderhoud streven we naar een storingsvrije productie.

En mocht u onverhoopt toch een storing bij ons melden, dan kijken we in overleg met u en afhankelijk van de mogelijkheden in de planning, of we gelijktijdig het onderhoud kunnen uitvoeren. Dat scheelt u dan weer voorrijkosten. Robert benoemt, als aanvulling, nog een voordeel van het servicecontract.

Wat mag u verwachten
Vraagt u zich nu af, welke werkzaamheden er voor u worden uitgevoerd tijdens zo’n servicebezoek? Hieronder staan ze overzichtelijk voor u onder elkaar:

  • testen printer en/of labeler voor aanvang van het onderhoud;
  • controleren algehele werking van het systeem;
  • controleren, reinigen en afstellen van de sensoren;
  • inwendig reinigen en afstellen van de machine(s);
  • na onderhoud uitvoerig testen.

U ontvangt na het onderhoud een rapportage in de vorm van een service-bon.

Korting bij vervanging
Het kan voorkomen dat wij tijdens het onderhoud een onderdeel tegenkomen in uw printer en/of labeler, dat aan vervanging toe is. Is dit het geval dan melden we dat direct aan u. Het onderdeel wordt na uw goedkeuring vervangen. Het vervangen onderdeel wordt apart gefactureerd.
U ontvangt een korting op het onderdeel, waarvan we tijdens het servicebezoek hebben geconstateerd dat het vervangen moest worden.

Ook van uw onderhoud, onze zorg maken?
Wilt u dat wij contact met u opnemen wanneer het tijd is voor het periodieke onderhoud aan uw systeem? En wilt u dat ook nog tegen een scherp tarief? Stuur dan een mailtje naar info@automator.nl of bel +31 (0)10 415 64 00 en sluit direct een servicecontract af!

Heeft u eerst nog een vraag of wilt u meer informatie? Neem dan ook contact met ons op. Wij bespreken graag de mogelijkheden met u.

Naar het contactformulier